Ademtrainingen

Goed ademen geeft ontspanning en meer energie.

Wanneer je ligt, zit of staat is je “natuurlijke“ adem langzaam en vooral in je buik. Door allerlei oorzaken kan je adem echter ontregeld raken. En dat is jammer want hierdoor kunnen verschillende klachten ontstaan. Denk aan nekklachten, buikklachten, angsten, slaapproblemen en burn-out.

Reden genoeg om aandacht aan een goede ademhaling te besteden. Hierdoor hou je genoeg energie over en vraag je niet teveel van jezelf. Veel klachten kunnen door een goede ademhaling minder worden of zelfs helemaal verdwijnen. Deze natuurlijke ademhaling leer je tijdens de ademtraining.

Schrijf je nu in voor een intakegesprek
Aan de hand van een intakegesprek stel ik vast of je klachten het gevolg zijn van een verkeerde ademhaling. Tijdens dit gesprek neem ik de klachtenlijst met je door en observeer ik je adem in rust: liggend, zittend en staand. Hierna stel ik vast of de training een oplossing kan zijn voor je klachten. Ook krijg je van me te horen wat de training inhoudt. Het intakegesprek duurt ongeveer een uur.

Meld je hier aan voor een intake.

De training
De training duurt 10-15 weken waarin we elkaar ongeveer één uur per twee weken treffen. Zo wordt de nieuwe adem een automatisme en heb je voor de toekomst een laagdrempelige techniek geleerd die je bijvoorbeeld in situaties van stress meteen weer kan toepassen. Altijd fijn!

Eefje (29): Na jaren van veel stress kreeg ik met heftige en langdurige paniekaanvallen te maken. Medicijnen hielpen niet, en gedragstherapie zou pas op langere termijn effect hebben, om over de kosten nog niet te spreken. Toen begon ik aan de ademtraining. Na de eerste paar dagen begon ik al verschil te merken. De buikadem, en zo ook het werken aan mijzelf maken mij rustiger en geconcentreerder. Ik ben nu, twee maanden later, bijna klaar met de training, en heb geen paniekaanval meer gehad. Ik ben ontzettend blij met Patricia’s hulp en steun.

Berend (48): Met mijn ademoefeningen bezig zijn, brengt me in het hier en nu. Het ontspant me fysiek en mentaal. Verder kan ik het op elk moment  van de dag toepassen, het is laagdrempelig.

Sylvia (55): Mijn ademtraining bij Patricia vond ik erg prettig, ze is rustig en legt goed uit hoe en wat je moet doen. In eerste instantie vond ik het niet gemakkelijk maar als je elke dag oefent goed doet gaat het steeds beter. Ik word er rustiger van en heb het gevoel dat ik een minder opgeblazen buik heb. Ook vind ik het fijn om toe te passen wanneer ik het druk heb op mijn werk. Verder doe ik iedere avond voordat ik ga slapen, een paar ademhalingsoefeningen.